onsdag den 14. juli 2010

The Know-It-All

Uh uh, en rigtig god bog!

A.J. Jacocs har skrevet bogen 'The Know-It-All', om sin egen vanvidsmission: At læse hele Encyclopaedia Britannica -på ét år!

Den slags togter fødes naturligvis ikke ud af det bare ingenting. I dette tilfælde tog veerne tilløb under et godt gammeldags faderkompleks. At A.J. så selv arbejder hårdt -med sin frue- på et få skabt en lille bebs, mens han vittigt referer, hvad han støder på i storværket gør ikke sagen mindre underholdende (dog uden ubehagelige detaljer, mind you).

Der er tale om en super humoristisk og vældig selvironisk lille sag på 386 sider, som kan købes i velassorterede boghandlere i den angelsaksiske verden. Jeg fandt den i Waterstones' megaboghandel i London: http://www.waterstones.com/waterstonesweb/navigate.do?pPageID=200003. Men den kan naturligvis også fåes fra vennerne hos Amazon: http://www.amazon.co.uk/Know-All-Humble-Become-Smartest/dp/009948174X/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1279099279&sr=1-1

David har hørt masser af grin fra sofahjørnet uder min læsning - en objektiv morsom bog, som i øvrigt passer fint til den travle familie, da man kan nøjes med at læse et par opslag ad gangen, hvis man har travlt. Og så morsom, at man ender med bare at læse løs!

4 kommentarer:

  1. Hej Thyra,
    Du har lokket mig til at købe A.J. Jacocs "The Know-It-All" da din post om den inspirerede mig til at læse den :-)
    Glæder mig til at få den hjem fra England om et par dage...
    Knus fra
    Ingrid

    SvarSlet
  2. Your are in for a treat!

    Glæder mig til at høre, hvad du siger til den - og om du finder et favoritopslag

    Hvad nyt fra jeg-læser-hele-min-reol-projektet? Måske burde jeg interviewe dig til bloggen, det er måske endnu en sag til min serie af 'vanvidsprojekter i bogform' :-D

    SvarSlet
  3. Hej Thyra,
    Jamen jeg er i gang med bog nr. hmmmm øhm det er bog nr 7 jeg er i gang med og den hedder "Øjet Der Ser" af Georgio Faletti.

    Så hele mit jeg-læser-hele-min-reol-projekt går virkelig godt og det er noget af en udfordring, en sjov udfordring som jeg nyder rigtig meget.

    Det kommer nok til at tage mig et pænt stykke tid at komme igennem reol-projektet, men så kommer jeg jo ikke til at kede mig :O)

    SvarSlet
  4. Jeg har tagget dig i en lille taggeleg, hvis du kunne tænke dig at være med. Regler og leg findes på min blog under titlen "Den Nye Taggeleg" :)

    SvarSlet